ETİLER GIDA VE TİCARİ YATIRIMLAR SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
KAR DAĞITIM POLİTİKASI
Şirketin faaliyet dönemi sonunda tespit edilen gelirlerden, Şirketin genel giderleri ile muhtelif amortisman gibi şirketçe ödenmesi veya ayrılması zorunlu olan miktarlar ile şirket tüzel kişiliği tarafından ödenmesi zorunlu vergiler düşüldükten sonra geriye kalan ve yıllık bilançoda görülen dönem karı, varsa geçmiş yıl zararlarının düşülmesinden sonra, sırasıyla aşağıda gösterilen şekilde tevzi olunur:
Genel Kanuni Yedek Akçe:
a) % 5’i kanuni yedek akçeye ayrılır.
Birinci Temettü:
b) Kalandan, varsa yıl içinde yapılan bağış tutarının ilavesi ile bulunacak meblağ üzerinden, Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Mevzuatına uygun olarak birinci temettü ayrılır.
c) Yukarıdaki indirimler yapıldıktan sonra, Genel Kurul, kar payının, yönetim kurulu üyeleri ile memur, müstahdem ve işçilere, çeşitli amaçlarla kurulmuş vakıflara ve benzer nitelikteki kişi ve kurumlara dağıtılmasına karar verme hakkına sahiptir.
İkinci Temettü:
d) Net dönem karından, (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen meblağlar düştükten sonra kalan kısmı, Genel Kurul, kısmen veya tamamen ikinci temettü payı olarak dağıtmaya veya Türk Ticaret Kanunu’nun 521 inci maddesi uyarınca kendi isteği ile ayırdığı yedek akçe olarak ayırmaya yetkilidir.
Genel Kanuni Yedek Akçe:
e) Pay sahipleriyle kara iştirak eden diğer kimselere dağıtılması kararlaştırılmış olan kısımdan, % 5 oranında kar payı düşüldükten sonra bulunan tutarın onda biri, TTK’nın 519’uncu maddesinin 2’nci fıkrası uyarınca genel kanuni yedek akçeye eklenir.
Yasa hükmü ile ayrılması gereken yedek akçeler ayrılmadıkça, esas sözleşmede pay sahipleri için belirlenen kar payı nakden ve/veya hisse senedi biçiminde dağıtılmadıkça; başka yedek akçe ayrılmasına, ertesi yıla kâr aktarılmasına ve yönetim kurulu üyeleri ile memur, müstahdem ve işçilere, çeşitli amaçlarla kurulmuş olan vakıflara ve bu gibi kişi ve/veya kurumlara kâr payı dağıtılmasına karar verilemez.
Kar payı, dağıtım tarihi itibarıyla mevcut payların tümüne, bunların ihraç ve iktisap tarihleri dikkate alınmaksızın eşit olarak dağıtılır.
Dağıtılmasına karar verilen karın dağıtım şekli ve zamanı, yönetim kurulunun bu konudaki teklifi üzerine genel kurulca kararlaştırılır.
Bu esas sözleşme hükümlerine göre genel kurul tarafından verilen kar dağıtım kararı geri alınamaz.
Şirket, Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri çerçevesinde ortaklarına temettü avansı dağıtabilir. Genel Kurul tarafından Yönetim Kurulu’na verilen yetki, ilgili yıl ile sınırlıdır. Bir önceki yılın temettü avansları mahsup edilmediği sürece, ek bir temettü avansı verilmesine ve/veya temettü dağıtılmasına karar verilemez.
ÜCRET POLİTİKASI
AMAÇ VE KAPSAM
Bu Ücretlendirme Politikasının amacı, Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK), 30.12.2011 tarih ve 28158 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren, Seri: IV No: 56 sayılı Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesine ve Uygulanmasına İlişkin Esaslar Tebliği, çerçevesinde, Şirket yönetim kurulu üyelerinin ve üst düzey yöneticilerinin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin esasların belirlenmesidir.
ÜCRETLENDİRMEYE İLİŞKİN ESASLAR
1. Şirket Yönetim Kurulu üyelerine ve üst düzey çalışanlarına, Şirket Ana Sözleşmesi’nin, 7. Maddesi çerçevesinde, ücret ödemesi yapılıp yapılmayacağı hususu Genel Kurul’un takdirindedir.
2. Yönetim Kurulu üyelerine ve üst düzey çalışanlara ücret ödenip ödenmemesi hususunda, Şirketin mali durumu, yıl içinde kâr ve/veya zarar edip etmediği hususları belirleyicidir.
3. Şirket yönetim kurulu üyelerinin ve üst düzey çalışanlarının her birine ödenecek ücret tutarlarına ilişkin öneriler ücret komitesi tarafından belirlenerek, yönetim kuruluna sunacaktır. Yönetim kurulu, söz konusu önerileri genel kurul toplantısında ortakların bilgisine sunacaktır. Ücret komitesi, söz konusu tutarları belirlerken, Şirket yönetim kurulu üyelerinin ve üst düzey çalışanlarının göstermiş olduğu performansla doğru orantılı bir biçimde belirlenecektir.
4. Şirket çalışanlarının performansının değerlendirilmesinde kullanılacak ölçütler şunlardır.
Bu ölçütlerin etkinliği yıllık olarak değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır.
5. Yönetim kurulu üyelerine ve üst düzey yöneticilere verilecek ücretler tespit edilirken, Şirketin iç dengelerini, stratejik hedeflerini ve etik değerleri göz önünde bulundurur ve tespit edilen ücretlerin bu kriterlere uyumlu olmasını sağlar. Bu ücretler, kâr ya da gelir gibi kurumun kısa vadeli performansıyla ilişkilendirilmez. Üst düzey yöneticilerin işine son verilmesi veya kendi istekleri ile işten ayrılmaları halinde, yasal düzenlemelerden kaynaklanmayan sözleşmesel tazminatlar son iki yılda almış oldukları sabit ücretlerin toplamından fazla olamaz.
6. Şirket, Yönetim kurulu tarafından belirlenen ücret komitesi, ücretlendirme politikalarını izler ve denetler. Ücret komitesi, ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirir ve bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde yönetim kuruluna sunar.
7. Bağımsız yönetim kurulu üyelerinin ücretlendirmesinde, hisse senedi opsiyonları ve Şirketin performansına dayalı ödeme planları kullanılamaz. Bağımsız yönetim kurulu üyelerinin ücretlerinin bağımsızlıklarını koruyacak düzeyde olması gerekir.
8. Kurumsal Yönetim Komitesi ücretlendirmeye ilişkin politikaların etkin bir şekilde uygulanmasını da denetler ve yasal düzenlemelerle uyumlu olup olmadığını ve riskliliği artırıcı unsurlar içerip içermediğini kontrol ederek yönetim kuruluna rapor sunarlar.
9. Ücretlendirmeye ilişkin politikalar, bu politikalarda yapılacak değişiklikler, değişken ücretlerin belirlenmesinde esas alınan performans ölçütleri ve ücretlendirme ile ilgili Kurulca uygun görülecek diğer bilgiler Şirket genel kurullarında ortakların bilgisine sunulur.
Çalışanlara yapılan ödemelerde dikkate alınan kriterler, yapılan ödemelerin şekli ve ortalama miktarlarına ilişkin bilgiler Şirket yıllık faaliyet raporlarında yer alır.
BİLGİLENDİRME POLİTİKASI
Etiler Gıda Ve Ticari Yatırımlar Sanayi Ve Ticaret A.Ş. (Politika içerisinde “Etiler” olarak isimlendirilecek) Bilgilendirme Politikası ile, paydaşlarla (pay sahipleri, sermaye piyasalarında faaliyet gösteren aracı kuruluşlar) ticari sır niteliği taşıyan bilgiler harici planları, bilgileri, finansal raporları, faaliyet raporlarını, geleceğe yönelik beklentileri, Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde, şeffaf olarak paylaşmayı ilke edinmiştir. Bilgilendirme Politikamız, Yönetim onaylanarak uygulamaya konulmuştur. Bilgilendirme Politikamızda değişiklikler, Yönetim Kurulu onayından geçtikten sonra kamuya açıklanmaktadır. Bilgilendirme Politikamız Şirketimiz internet sitesinde güncel halde yer almaktadır.
1. DAYANAK
Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-15.1 Özel Durumlar Tebliği 17 ve 24 Maddeleri çerçevesinde hazırlanmıştır.
2. AMAÇ VE KAPSAM
Etiler Bilgilendirme Politikasının amacı, şirket paydaşlarının, Şirketin geçmiş performansı ve geleceğe yönelik beklentileri hakkında, Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Mevzuatı, SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri, Borsa İstanbul A.Ş. yönetmelikleri ve yönergeleri, Kamuyu Aydınlatma Platformu ilkeleri çerçevesinde, anlaşılabilir, tam, adil, doğru, zamanında ve eşit ulaşabileceği şekilde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
3. YETKİ VE SORUMLULUK
Etiler bilgilendirme politikasının hazırlanması, güncel mevzuat ve yönetmeliklere göre gerekli düzenlemelerin yapılması, Yönetim Kurulu’nun yetki ve sorumluluğundadır. Şirketimiz bünyesinde iki Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi ve Yatırımcı İlişkileri Yöneticisinden oluşan Kurumsal Yönetim Komitesi kurulmuş, bilgilendirmeler genel çerçevesinde komite koordinasyonunda yapılmaktadır.
4. GENEL İLKELER
Kamuya duyurulana kadar bilgi sahibi kişilerin bilgilerin gizliliğini koruması sağlanarak paydaşların bilgilere eş zamanlı ve eşit ulaşması sağlanır. Kamuyu aydınlatma platformunda yayınlanan özel durum açıklamalarına erişim, internet sitesinde link yönlendirmesi yapılarak sağlanır ve ayrıca açıklama metinleri verilmez.
Şirket, franchise yeni şube açılışlarını ve mevcut şube kapanışlarını özel durum açıklaması olarak yayınlamaz. Franchise şube sayıları 3’er aylık dönemlerde yayınlanan faaliyet raporlarında toplu olarak verilir. Ancak, şirketin kamuya açıklanan en son yıllık gelir tablosunda yer alan hasılatına %10’dan fazla katkı sağlayan bir şubesi kapanır ise bu durum derhal kamuya açıklanır. Yapılmış olan özel durum açıklamalarında önemli bir gelişme yaşanması halinde ivedilikle kamuya duyurulur.
5. YATIRIMCI İLİŞKİLERİ BİRİMİ
Şirket paydaşları ile ilişkilerin sürdürülmesi, yazılı ve sözlü bilgi cevaplanmasının yanı sıra şirketin kamuyu aydınlatma bildirimlerinin yapılarak internet sitesinde gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlamak üzere Yatırımcı İlişkileri Birimi kurulmuştur. Yatırımcı İlişkileri Birimi, faaliyetlerini, Kurumsal Yönetim Komitesi ile iletişim halinde yürütür ve düzenli olarak faaliyetleri hakkında Yönetim Kuruluna rapor sunar.
6. YATIRIMCI BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI VEYA BASIN TOPLANTILARINDA AÇIKLANAN
SUNUM VE RAPORLAR
Şirket tarafından düzenlenen veya şirkete gelen talep doğrultusunda düzenlenen konferanslarda veya basın toplantıları ya da söyleşilerde verilen cevaplar, yapılan sunumlar ya da hazırlanan raporlar Etiler internet sitesi (www.etilermarmaris.com.tr) adresinde veya kamuyu aydınlatma platformunda yayımlanabilir.
7. HABER VE SÖYLENTİLERİN TAKİBİ İLE BUNA İLİŞKİN AÇIKLAMALARIN YAPILMA ESASLARI
Şirket, yazılı, görsel ve sosyal medya ile çeşitli internet mecralarında yer alan asılsız haber ve söylentiler hakkında genel olarak görüş bildirmez. Şirket hakkında, Şirket paylarının değerini, fiyatını ve yatırımcı kararlarını etkileyebilecek önemde olan, kamuya ilk kez duyurulacak ya da daha önce duyurulmuş olan bilgilerden farklı bilgi veya haberlerin olması halinde, haberin oluştuğu veya görüldüğü anda, sermaye piyasası mevzuatında belirlenen esaslar çerçevesinde kamuya açıklama yapılır.
8. İDARİ SORUMLULUĞU BULUNAN KİŞİLERİN BELİRLENMESİ
İdari sorumluluğu bulunan kişilerin belirlenmesinde Sermaye Piyasası Mevzuatı hükümlerinde yer alan esaslar kullanılmakta olup Şirketin Yönetim Kurulu üyelerini, Yönetim Kurulu üyesi olmadığı halde, Şirketin içsel bilgilerine doğrudan ya da dolaylı olarak düzenli bir şekilde erişen kişileri kapsamaktadır. İlgili kişilerden oluşan liste güncel olarak Şirket internet sitesinde paylaşılmaktadır.
9. ÖZEL DURUMLARIN KAMUYA AÇIKLANMASINA KADAR GİZLİLİĞİNİN SAĞLANMASINA YÖNELİK ALINAN TEDBİRLER
İçsel bilgilere erişimi olan kişiler, içsel bilgi olan konularda gerekli bilgilendirmeler yapılarak gerekli hassasiyeti göstermeleri konusunda bilgilendirilmektedirler. İçsel bilgi sayılan ve net gelişme olmaması nedeniyle gizli kalması hususu önem arz eden durumlarda ise karşı taraf ile gizlilik sözleşmesi imzalanarak bilginin gizliliği sağlanmaya özen gösterilmektedir. Gizlilik sözleşmesi imzalanmasına rağmen konunun çeşitli mecralarda haber ve söylenti şeklinde yer alması halinde derhal konu hakkında özel durum açıklaması yapılır.
10. GELECEĞE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER
Geleceğe yönelik değerlendirmelerin açıklanması, Özel Durumlar Tebliği Madde 10 çerçevesinde zorunlu değildir. Geleceğe yönelik değerlendirmeler, yönetim kurulu kararına veya yönetim kurulu tarafından yetki verilmiş ise yetki verilen kişinin yazılı onayına bağlanması koşuluyla kamuya açıklanabilir. Geleceğe yönelik değerlendirmelere ilişkin olarak yapılacak açıklamalarda, daha önce kamuya açıklanan hususlar ile gerçekleşmeler arasında önemli ölçüde bir farklılık bulunması halinde, bu farklılıklara varsa farklılıkların nedenlerine yer verilir. Geleceğe yönelik değerlendirmeler KAP’ta yayınlanmasını müteakip olarak Şirket internet sitesi, yazılı, görsel basın ve sosyal medya aracılığıyla duyurulabilir.
Yönetim Kurulu Karar Tarihi ve Sayı: 29.05.2024, 2024-08
Etiler Gıda ve Ticari Yatırımlar San. ve Tic. A.Ş.
Aşık Veysel Mah. Süleyman Demirel Cad. Qubba Concept Blok No:10 34538 Esenyurt / İSTANBUL
Tel : 444 9384 Fax : (212) 672 81 85
© Copyright 2021 EtilerMarmaris Her Hakkı Saklıdır.